Jetshops nya plattform får tungan att brinna

En plattformsleverantör som står ut på den svenska e-handelsscenen är Jetshop. De är inte rädda för att prova nya saker och försöker alltid ta e-handeln in i framtiden. De driver även egna evenemang som vi alltid besöker och njuter av. En sak är säker och det är att Jetshop älskar e-handel, något vi alla kan ställa oss bakom.

Jetshops nya kryddstarka plattform

Läs vidare för att se vad Jetshops vd, Christian Zanders, har att säga om deras deltagande på Emeet och lite annat smått och gott.

Bortsett ifrån att det är ett superintressant och enormt trevligt evenemang, varför är ni med på detta års Emeet som sponsor och deltagande företag?

Christian Zanders, VD på Jetshop

Emeet är ett mycket bra forum för e-handlare att dela kunskap och erfarenheter och självklart vill vi bidra till detta även denna gång. Givetvis hoppas vi på att kunna bidra till diskussionerna med våra erfarenheter, men även ta med oss idéer, tankar och inspiration hem till kontoret för att fortsätta utveckla våra kunders affärer.

Emeet försöker driva e-handeln framåt genom att sprida kunskap. Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Förutom våra ambulerande kunskapsevent Jetshop On Tour som årligen besöks av över 2000 personer så anordnar vi även vår stora konferens Scandinavian E-Business Camp 23-24 maj 2013. Kunskap och inspiration är oerhört viktigt för att e-handeln i Sverige ska fortsätta växa och därför är det också en naturlig del av vår verksamhet.

Vilka diskussionsämnen hos e-handlarna ligger er närmast om hjärtat och kommer ni ta upp något specifikt på Emeet?

När man brinner för digitala affärer så är egentligen alla frågeställningar som direkt eller indirekt rör e-handlarnas vardag intressanta. Vi hoppas på intressanta diskussioner oavsett ämne. Även smådetaljer blir viktigt i en helhet.

Vad är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Vi har i dagarna lanserat en helt ny plattform; Generation-X. Första versionen har fått namnet Habanero (pepparfrukt som är känd för sin oerhörda styrka) och är ett första steg mot det som vi ser är viktigt nu och i framtiden. Med den nya plattformen kan vi erbjuda en lösning för samtliga kanaler så att e-handlarna kan nå sina kunder var de än är. Vi ser också ett stort framtida behov av kundspecifika anpassningar och vi vill med Generation X kunna erbjuda bra, flexibla lösningar för både designers och utvecklare. Det första steget innehåller därför ett helt nytt ramverk utvecklat från grunden med fokus på flexibilitet och designbarhet. 

Som sponsor har ni fått en massa värdefulla biljetter till Emeet. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Eftersom Emeet är en av årets höjdpunkter var det hård konkurrens internt hur platserna skulle fördelas, så lotten fick avgöra. Vi har även förmedlat biljetter till några av våra kunder.

Vi tackar Jetshop för deras arbete med att föra e-handeln framåt i Sverige och då pratar vi inte bara om deras stöd av Emeet, som dock är mycket uppskattat.

Det här inlägget postades i Emeet 2012. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>