Gasellföretaget Pineberry om sitt deltagande på Emeet 4

Vi tänkte ställa några frågor till våra huvudsponsorer.

Först ut är företaget Pineberry som förutom att ha ett skönt namn, och snygg logotyp, även jobbar med sökmotormarknadsföring och webbutveckling. De blev också utsedda till Gasellföretag häromveckan vilket gjorde dem mycket glada:

”Det är en fantastiskt hedrande utmärkelse, ett bevis på att vårt hårda arbete under dessa år resulterat i ett riktigt bra resultat. När vi startade Pineberry hade vi en tydlig vision om hur vi ville växa och utvecklas och nu fem år senare kan vi konstatera att vi har kommit en bra bit på väg. ” säger Stefan Mahlstein, styrelseordförande och grundare av Pineberry.

Vi skickade några frågor till Stefan Mahlstein om Emeet, men även lite annat. Häng med!

Bortsett ifrån att det är ett superintressant och enormt trevligt evenemang, varför är ni med på detta års Emeet som sponsor och deltagande företag?

Stefan Mahlstein, en av grundarna till Pineberry

Pineberrys framgång inom sökmotormarknadsföring bygger till stor del på att vi utbildar våra kunder och är totalt transparenta gentemot dem i allt vi gör. Vi är övertygade om att detta gör att våra kunder blir nöjdare och stannar kvar längre hos oss.

Eftersom Emeet står för samma saker, dvs utbildning och transparens, inom det betydligt vidare området E-handel känns det väldigt naturligt att sponsra Emeet. Dessutom hoppas vi såklart att det skall ge oss möjlighet att bygga förtroende i vår viktigaste målgrupp som är just e-handlare.

Emeet försöker driva e-handeln framåt genom att sprida kunskap, precis som Ehandel.se. Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Sedan 2007 erbjuder vi e-handlare och andra utbildning, möjlighet att ställa frågor till våra sökmotorkonsulter och att testa sin sajt på Sökmotorkonsult.se helt utan kostnad. Det hoppas vi skall driva e-handeln framåt genom de ökade intäkter e-handlare kan få från just sökmotormarknadsföring.

Vilka diskussionsämnen hos e-handlarna ligger er närmast om hjärtat och kommer ni ta upp något specifikt på Emeet?

Hela e-handelsområdet är extremt intressant eftersom det är en relativt ny företeelse. Förutom sökmotormarknadsföring så är användarvänlighet och konvertering väldigt intressant. Utan att optimera även de två senare så hjälper det inte att man får trafik till sajten. Transparens och hög servicenivå är såklart även viktig gentemot konsumenterna så det är något som vi vill slå ett extra slag för.

Vad är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Bra fråga, vi tror väldigt mycket på att fokusera på det vi är bäst på, dvs sökmotormarknadsföring. På det viset kan vi alltid leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. I dagsläget har vi därför inte tänkt erbjuda tjänster utanför sökmotormarknadsföring.

Som sponsor har ni fått en massa värdefulla biljetter till Emeet. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Det var så många som ville gå internt som ville gå på Emeet så alla biljetterna försvann direkt. En stor anledning är att vi vill veta mer om vilka utmaningar e-handlare står inför och lära oss mer om e-handel i stort. Vi kan inte göra ett bra jobb om vi inte förstår våra kunder.

Alla som kommer från oss är såklart väl insatta i sökmotormarknadsföring så passa på att fråga oss om ni undrar något. Vi lovar att svara på alla frågor som ni kan ha inom området.

Ett stort tack till Stefan och Pineberry för deras stöd. Det är sponsorerna som gör Emeet möjligt och tack vare dem kan vi träffas i Postens huvudkontor nästa vecka och förkovra oss i e-handelns magiska värld.

Det här inlägget postades i Emeet 2012. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Gasellföretaget Pineberry om sitt deltagande på Emeet 4

  1. Pingback: Pineberry sponsrar Emeet | Pineberry

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>