E-handlarens bästa vän om sitt deltagande på Emeet

Är det någon som alla e-handlare känner till så är det Arne Andersson på Posten. Han är alltid där e-handlarna är och lyssnar på vad de har att säga.

Posten är även de huvudsponsor till Emeet och erbjuder samtidigt sina fina lokaler till evenemanget. Postens huvudkontor också kallat Arken, då det ser ut som ett stort skepp som strandat mitt i Stockholm, är platsen där vi Emeetare kommer träffas nu på onsdag.

Innan dess kan vi dock få höra lite vad vår vän Arne har att säga om Emeet och Postens arbete inom e-handel. De gör faktiskt en hel del för svensk e-handel.

Varför är ni med på detta års Emeet som sponsor och deltagande företag?

Vi ser det som en självklarhet att vara med och stötta e-handelns utveckling i Sverige. Det är ett ypperligt tillfälle att träffas och diskutera e-handel ur en mängd intressanta aspekter. Emeet ger oss även möjlighet att samla in synpunkter och åsikter som vi kan använda i vår affärsutveckling för att skapa tjänster och produkter som på ett ännu bättre sätt underlättar vardagen för alla e-handlare.

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Posten Logistik är partner till ett antal stora e-handelsevent, bland annat Nordic eCommerce Summit, Scandinavian e-Business Camp och Distanshandelsdagen i Borås. Posten arrangerar även det egna eventet E-handelsforum, som i år gick av stapeln den 13 september i Malmö med över 400 entusiastiska deltagare.

Förutom detta driver vi e-handeln framåt genom att jobba målinriktat utifrån ledord som kvalitet, tillgänglighet och snabbhet. Vi satsar bland annat på att ständigt öka antalet utlämningsställen i Norden, fortsätta leverera rakt hem i brevlådan till alla svenska hushåll fem dagar i veckan samt erbjuda nordiska tjänster för e-handlare som MyPack och MyPack Retur. Samtidigt mäter vi temperaturen på svensk e-handel fyra gånger om året med den alltid lika uppskattade E-barometern samt undersökningen Nordisk e-handelsrapport som kommer i maj varje år.

Vilka diskussionsämnen hos e-handlarna ligger er närmast om hjärtat och kommer ni ta upp något specifikt på Emeet?

På Emeet vill gärna ta upp returer som ett särskilt ämne, eftersom vi ser detta som ett intressant utvecklingsområde där det både finns stora utmaningar men även otroliga möjligheter.

Vad är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Vår pakettjänst MyPack är utvecklad helt med tanke på e-handlarnas behov på den nordiska marknaden. Tjänsten är en riktig succé och vi kommer att satsa stenhårt på att ta MyPack in i framtiden, vare sig det handlar om att utöka tjänsteområdet utanför Norden eller skapa innovativa tilläggstjänster som gör MyPack till en ännu mer attraktiv pakettjänst för e-handeln.

Som sponsor har ni fått en massa värdefulla biljetter till Emeet. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Vi har delat ut våra biljetter till kunder och intressenter som vi anser är viktiga för e-handelns utveckling, som exempelvis HM Online, Unifaun och branschorganisationen Svensk Distanshandel.

Vi tackar Arne och Posten för deras stöd av svensk e-handel och att de ställer sig bakom Emeet, både med lokal och sponsorskap. Arne bloggar även på E-handelsbloggen.nu där han lyfter intressanta saker kring näthandel, ofta logistik men även mycket annat. Rekommenderad läsning helt enkelt.

Detta var sista intervjun med våra trevliga sponsorer och vi ses helt enkelt på Onsdag 8:30 i Postens Ark. Ha det superbra tills dess!

Det här inlägget postades i Emeet 2012. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>